keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Tiistain agility

Pedon kanssa agilitytreenien aika pysyi kesäkaudella samana kuin talvellakin. Nyt oli ensimmäiset reenit ulkona kentällä uudessa ryhmässä. Tässä ryhmässä ei taida olla yhtään samaa koiraa kuin talven ryhmässämme. Pedon kanssa se ei ollut mikään ongelma. Osaan olla siitäkin onnellinen, koska asia ei ole mikään itsestäänselvyys minulle.

Ratana oli 13 esteen rata parin hankalan kohdan kera. Ihan kohtalaisesti se rata meni, itse tein parissa kohdassa vähän typerät ratkaisut ja keppien aloituksesta Peto meni ohi. Vetäjä ehdotti vähän uusia ohjauskuvioita ja niitä sitten harjoittelimme jonkinverran. Vetäjä pyysi myös kokeilemaan keppejä niin, että heilutan kättäni vähemmän. Aikaisemminkin olen sitä kokeillut ja Peto ei ole osannut pujotella ilman käsiapua juuri yhtään. Nyt se yhtäkkiä sitten vaan meni kepit ihan nätisti, vaikka oikeastaan vaan pidin kättä alhaalla keppien vieressä! Olin ihan suu auki. Palkkasin tietysti reilusti (senverran mitä ihmetykseltäni pystyin).




Olin ihan varma, että nuo onnistuneet kepit olivat ainutkertainen vahinko. Kentällä oli toisetkin kepit, joten menin ne Pedon kanssa vielä muutamaan kertaan. Ja onnistui muuten joka kerta! Tosin vasta niin, että itse olen keppien oikealla puolella. En uskaltanut edes kokeilla toista puolta vielä. Ja toinenkin ilon aihe muuten. Radalla oli myös rengas ja Peto meni sen joka kerran oikeasta reijästä. Taas kerran sain huomata, että välillä koirat oppivat taukoa pitämällä paremmin kuin säännöllisesti treenaamalla. Asia, joka on mielestäni edelleen vähän nurinkurista, vaikka jo monet kerrat olen saman asian saanut jo todeta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti